SORTIDA MES D'ABRIL AVENCS DE LA FEBRÓ - LA MUSSARA

14/04/2018 Avencs de La Febró – La Mussara
Itinerari:
Sortir de BCN per la AP-2, fins la sortida de Montblanc (sortida nº 9), en arribar a la rotonda, prendre direcció Esplugues de Francolí (N-240),no entrar en el poble, arribar a Vimbodí, prendre la TV-7004 Vallclara, continuar per la TV-7004 direcció Vilanova de Prades, seguir per la TV-7005 direcció Prades, a la sortida desvio cap a La Febró T-704.
Temps del viatge +/- 2 hores , quilometres 150.

Recorregut:
El punt de trobada es a la cruïlla de l'entrada al poble de La Febró, una vegada passat el pont. Coordenades: 41º16'31”N , 1º00'32” E.
Ens trobem a la zona de pícnic que tenim a ma dreta una vegada travessat el pont, (a l'hora  que determinem el dia  la reunió), aprofitarem per esmorzar abans de començar a caminar.
El primer quilometre és comú per l'anada i la tornada, en arribar a la cruïlla comença una pujada d'uns 170m en 1,5Qm fins l'entrada dels  Avencs.
La part dels Avencs, és espectacular, s'ha d'anar amb compte, doncs les pedres del terra solen estar molt relliscoses. L’Avenc té una llargada d'uns 600m, es pot visitar una gran cova on  seria convenient portar el frontal per il·luminar-la.
Torno a repetir perquè és important que el terra és molt relliscós i es té que anar amb molt de compte. Si algú no vol entrar es pot quedar a l'entrada esperant que el grup surti.
Prenem el Camí de Reus, passant per uns miradors des d'on podem admirar els cingles de La Mussara, ràpidament, arribem al poble abandonat de La Mussara on només queda part de l'església i una edificació que en el seu moment, va ser un xalet refugi.
No tardem en arribar al refugi guardat de La Mussara, aquí tenim l'opció de quedar-nos a dinar doncs tenim cervesa fresca i cafè.
Després de dinar continuem el camí, ens trobem amb una forta pujada d'uns 80m  de desnivell  fins el coll d'Agustenc, a partir d'aquí una còmoda baixada pel bosc de l'Abelló ens porta cap on tenim els cotxes.

Si algú està interessat en que li preparin dinar al refugi, s'ha de reservar, l'adreça de contacte és:

REFUGI LA MUSSARA
TELF 629 750 484

Per anar fent boca aquí teniu unes fotos del que ens trobarem

1. No us perdeu una magnífica excursió, amb un xic d'aventura i més d'història!!