REPORTATGE PIC DE SALÒRIA 2 DE JULIOL 2022

REPORTATGE EXCURSIÓ

PIC DE SALÒRIA 2 JULIOL 2022

Aquesta excursió la teníem programada per el cap de setmana següent, el del 8 - 9 i 10 de juliol, però es va voler aprofitar de fer-la coincidir amb l'activitat de la Via Pirinenca d'il·luminar tot el Pirineu, en la qual volíem participar però va ser impossible inscriure'ns en els cims que nosaltres volíem o en qualsevol altre.
Va ser una sortida en petit comité, només 7 persones, però que van gaudir d'un dia espectacular.

Van sortir ben d'hora cap a les 7 i 1/2 del matí, ben acompanyats, pujant per la pista que vàrem fer el mes de març amb les raquetes fins al pont on ens vam fer la foto de grup.

Continuant per l'altre marge del riu es van enfilant, entre camps  i creuant el riu fins arribar al pla de la Cabana.
Després de dues hores de caminar arriben al Coll de Conflent, amb el seu mirador i les restes d'algun búnquer de l'antiga línea P, construida entre 1944 -1948 per el govern del General Franco com a defensa del territori davant possibles incursions.

En Jaume i en Josep es queden al coll, observant com la resta s'enfila cap el Salòria, aprofiten per donar una passejada, fent temps.

Els cinc valents pugen xino-xano, aconseguint el cim.

Des d'on hi ha excel·lents vistes de tota la vall, on es veu l'Hotel i el poble d'Os de Civís. És fan una foto de grup.

És en la baixada on es veient tot el paisatge i la cruïlla de pistes que és el Coll de Conflent.

Un cop arriben altre cop al Coll de Conflent i es troben als altres es fan una altre foto de grup i aprofiten per dinar i descansar abans de tirar avall per la pista.

Ara ja només queda la llarga pista en baixada fins l'Hotel deixant enrere el cim conquerit i descansar.

Un cop descansats recuperen forces tot sopant i brindant amb cava (per fer dentetes a tots que no hi vam anar en aquesta sortida). Després a partir de les 9 de la nit es van encendre els farells dels cims i des l'Hotel s'observa el del Bony de la pica.

BON ESTIU A TOTHOM!!!

PD: estic pendent que l'Hotel d'Espot m'envií preus de grup, per passar-vos la informació. Com vaig dir l'opció de Salardú no era possible, ja que estarà tancat per les dates que volem. En l'última reunió vam decidir fer la celebració de l'aniversari per la zona del Llac de Sant Maurici i els Encantats (lloc que no hem fet amb el grup). Espero que us animeu i que siguem força colla.