INFORMACIÓ EXCURSIÓ 14 DE MAIG

ST. JOAN DE LES ABADESSES - OGASSA - ST. JOAN DE LES ABADESSES

Hora i punt de trobada:

Hora: 9 hores
Lloc: Antiga estació de tren de Sant Joan de les Abadesses (direcció a Ogassa).

Informació de la sortida:

Aquesta excursió no té dificultat tècnica, l'únic la pujada uns 300 metres de desnivell, bona part per pista.
S'inicia la ruta per el camí clàssic de pujada al Taga, però ens desviarem abans a l'alçada del Coll d'Art, que es troba a la part alta de la pedrera, i des d'on es tenen vistes de la Serra de Milany.
Baixarem per una pista fins a arribar a la via superior del carrilet de la via del ferro que planejant ens portarà a la plaça dolça d'Ogassa, ens acostarem al Museu de les mines i anirem pujant tot seguint el torrent i els seus salts d'aigua fins arribar a la Font Gran, ens podrem acostar a veure el Prat del Pinter (antigues cases de la colònia minera).
Tornarem cap a la plaça dolça i ara agafarem la via de baix del carrilet, passarem per la Colònia Balaguer de la cimentera i arribarem a l'estació de Toralles on hi trobarem una font d'aigua fresca.
A 1,3 quilòmetres trobarem el trencall per veure l'espectacular Gorg de Malatosca (anar i tornar 700 metres). Des del trencall fins al final de la ruta només queden 500 metres.