Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: maig, 2026

CRÒNICA EXCURSIÓ 16 DE MAIG MONISTROL DE CALDERS

Imatge
  CRÒNICA EXCURSIÓ DEL 16 DE MAIG A MONISTROL DE CALDERS En un principi havíem de ser 23 participants, però diverses incidències els hi ha impedit venir. Finalment en som 19. Monistrol de Calders és un municipi d'uns 700 habitants situat en un racó amagat entre el Pla de Bages, la serra de Sant Llorenç del Munt i l'altiplà del Moianès, a només 60 quilòmetres de Barcelona, 35 de Sabadell i 25 de Manresa. Aquest municipi, segregat de Calders l'any 1934, amb una extensió de 22 Qm² i ubicat a una altitud de 470 metres, es caracteritza per la presència de rieres i serrats; tres quartes parts del territori estan cobertes de pinedes, alzinars i matolls. L'origen del terme municipal de Monistrol de Calders fou el terme parroquial de Sant Feliu de Monistrol, una de les quatre unitats parroquials que formaven la baronia de Calders. El nom del poble prové del diminutiu romànic monistrol (petit monestir), en referència a la cel·la monàstica radicada a l'església de Sant Joan, i...

INFORMACIÓ EXCURSIÓ 16 DE MAIG

Imatge
  INFORMACIÓ EXCURSIÓ DIA 16 DE MAIG, MONISTROL DE CALDERS. LOGÍSTICA D'ARRIBADA Sortint de Barcelona, de Felip II amb Meridiana, hi ha uns 85-88 Qm i es triga entre una hora i quart i una hora i mitja en arribar-hi. Anant per la C-58, després de la pujada de Bufalvent, s'ha d'agafar la desviació que porta a Sant Fruitós de Bages per seguir les indicacions que porten a Moià. Es pot optar per anar per dins del poble de Sant Fruitós o seguir per la variant fins a empalmar amb l'autopista C-16 en direcció a Barcelona. Immediatament, en la primera sortida que indica Sant Fruitós de Bages, s'ha de sortir (aquest tram és gratuït) i prendre la carretera N-1141c en direcció a Moià. Seguint per la N-141c, sempre direcció a Moià, s'arriba a l'entrada del poble de Calders. Sense entrar-hi, en la rotonda trobarem l'indicador que mena a Monistrol de Calders per la carretera B-124. És una carretera estreta i de molts revolts, però es fa bé. En la mateixa entrada a Mon...